Dzisiejszy wpis sponsorują banany. A jak zrobić bananową (i nie tylko) zapętlającą się teksturę? Szybki kurs – zapraszam
Tym razem szybko i zwięźle, bo tu nie ma żadnej wielkiej filozofii. Jest tylko jedno narzędzie – OFFSET (przesunięcie). To z niego będziemy korzystać.
Tworzymy teksturę
Do pracy narysowałam sobie dzisiaj bananki – tak z okazji skończonego dzisiaj bananowego rysunku:
No i tu mogłabym już zrobić z nich teksturę ale wyglądało by to tak:
Nie podoba mi się taki rezultat – między wzorami jest za dużo pustej przestrzeni. Banany nie układają się równomiernie. Za bardzo widać w którym miejscu tekstura się zapętla.
Użyję więc jednego narzędzia o nazwie OFFSET (przesunięcie). Znajdziemy go w górnym menu FILTERS >> OTHER >> OFFSET (Filtry >> Inne >> Przesunięcie)
Pojawi nam się takie okno:
- Suwakami przesuwamy obraz poziomo bądź pionowo. Gdy zmienimy wartości, tekstura przesunie się. Ustawiam takie, które satysfakcjonują. Wzór poucinał się na brzegach – ale to dobrze, o to nam chodziło. Póki nie będziemy ruszać brzegów, wszystko będzie miszcz!
- Kopiując pojedyncze bananki, zalepiam powstałe „dziury” które kłują mnie w oczy. Tutaj wystarczyło mi tylko skopiowanie jednego pojedynczego banana, obrócenie go (ctrl+t) i ustawienie po prawej stronie. Idealnie się zmieścił : )
- Teraz mogę utworzyć właściwą teksturę. Z górnego menu wybieram EDIT >> Define Pattern (Edycja >> Zdefiniuj teksturę). Nazywamy ją i klikamy OK
- Nasza tekstura jest gotowa : ) Znajdę ją m.in. w oknie wyboru tekstury używając narzędzia Pattern Stamp Tool
A tak wygląda już moja zapętlona tekstura w pełnej okazałości 🙂
Można ją pobrać poniżej. Zestaw zabiera Teksturę z bananami na brązowym i transparentnym tle, oraz jedną z drobniejszym wzorem.
I jeszcze bonus na koniec – plik .psd mojego ostatniego rysunku. Jak już jest bananowo, to niech będzie bananowo po całości!
Bananowe do zobaczenia!